جهان را بدین ترتیب ترساندند
برگردان: ا. م. شیزلی برگردان: ا. م. شیزلی

جولیتتا کیزا: گزارشهای رسمی در مورد حادثه تروریستی ١١سپتامبر حاکی از عدم بررسی است.

بگزارش خبر نگار خبرگزاری «ریا نووستی»، جولیتتا کیزا، نماینده پارلمان اروپا، تحلیل گر سیاسی ایتالیائی، نهم سپتامبر، در کنفرانس مطبوعاتی خود در مسکو، اظهار داشت: گزارشهای رسمی از علت حادثه تروریستی ١١ سپتامبر، حتی نتیجه یک تحقیق ساده نیست. کیزا، برای حضور در مراسم معرفی کتاب خود که نتیجه تحقیق شخصی وی در مورد حادثه تروریستی ١١سپتامبر نیویورک و واشینگتن می باشد، به مسکو سفر کرده بود. کتاب وی، حاوی مجموعه مقالات کارشناسان، دانشمندان، فیزیکدانان، شیمیدانان، ماموران سابق سازمانهای امنیتی و سیاستمداران است که، به نظر بسیاری از آنان، گزارش رسمی در مورد حادثه ١١سپتامبر دور از واقعیت است.

تا کنون، فقط یک نفر از آن تروریستهای دستگیر شده مظنون به سازماندهی این حادثه، دادگاهی شده است و بقیه را هیچ کس ندیده است. بر اساس گزارشات رسمی، آنها در مدت پنج سال اعتراف کرده اند، اما، از محتوای این اعترافات و تکنیک اعمال شده در بازجوئی ها، هیچ کس اطلاع ندارد. بنظر کیزا، آنها شکنجه شده اند.

میخائیل میرونوف، ادیتور روسی کتاب کیزا نیز به سهم خود اظهار داشت؛ کمتر کسی میداند که، در ١١سپتامبر، فقط دو برج منفجر نشد، بلکه ساختمان سوم، موسوم به مرکز تجارت جهانی-٧ هم مثل برجهای «دوقلو» منفجر گردید با این تفاوت، که آن، در نتیجه اصابت هواپیماها منهدم نگردید. بگفته میرونوف، از گواهی شاهدان حادثه، می توان استنباط کرد که، این انفجار از پیش برنامه ریزی شده بوده است. بعقیده فیزیکدانان و شیمیدانانی که در این کتاب مقاله نوشته اند، انهدام برجهای «دوقلو» نیز می تواند، از طریق انفجار از قبل طراحی شده، عملی شده باشد.

جولیتتا کیزا این موضوع را که،١٩نفر تروریست بدون سلاح عملا توانستند چهار هواپیما را ربوده و صد درصد به هدف خود رسیدند، مسخره خواند. بگفته تحلیلگر ایتالیائی، این مسئله، نشانه کاملی از نمایش قدرت سازمانهای خبری جهان است که، ٣ میلیارد انسان، اخبار و گزارشهای آنان را باور کرد.

در این مورد که، چه کسی می توانست مجری بلاواسطه عملیات تروریستی باشد، کیزا به فرضیه سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکائی استناد کرد که، بر اساس آن فرضیه، در جهان، گروههای مستقلی هستند که از طرف هیچ کس کنترل نمی نمی شوند و دائما به سازماندهی عملیات تروریستی مشغولند. به گمان کیزا، شخصیتهای معینی از داخل سازمان «سیا»، در پشت عملیات تروریستی ایستاده اند و اضافه کرد که، عملیات تروریستی بوسیله سازمان امنیت پاکستان، عربستان سعودی و بخش معینی از پنتاگون اجرا شد. کیزا همچنین، به گزارشی که سفیر آمریکا در عربستان سعودی پس از حادثه ١١سپتامبر، در اختیار اف. بی. آی گذاشت، اشاره کرد. در گزارش سفیر آمده است که به وی دستور داده شده بود تا به تروریستها ویزا صادر کند.

کیزا، در مورد لیست اسامی ١٩ تروریست مرتبط با انفجارهای ١١سپتامبر که آمریکا اعلام کرده است، اظهار داشت که، ٧ نفر از آنها، بموقع خود، بعنوان مزدور کمپانی MPRI (Military Professional Resources Incorporates) که، یکی از شعبات پنتاگون محسوب می شود، در بوسنی می جنگیدند. به عبارت دیگر، حقوق گزاف این تروریستها را ارگانهای وابسته به سازمان دفاعی ایالات متحده آمریکا می پرداخت. میرونوف نیز آموزش گارد ویژه گرجستان بوسیله  MPRI را که اخیرا به اوستیای جنوبی حمله کرد، مورد تأکید قرار داد.

جولیتـتا کیزا، در جواب این سؤال که چه کسانی در سازماندهی حملات تروریستی ذینفع بودند، پاسخ داد: «حدس و گمانها از چهار چوبه تحقیقات خارج می شود با این همه، به نظر خود من، ١١ سپتامبر نقطه تازه ای در تاریخ بشری بود. هر کسی که در ورای این عملیات تروریستی ایستاده بوده باشد، اطلاعات بسیار خوبی از آینده جهان داشته است و در پی تغییر جهت آن بوده است. این حوادث جهان را متحول ساخت. کسانی که آنرا سازماندهی کردند، از قدرت عظیمی برخوردارند، انرژی و رسانه های خبری را در اختیار دارند، اگر بتوان چنین گفت، آنها، ساکنان بالاترین طبقات برجها هستند و می خواهند آینده را ببینند». وی تأکید کرد که؛ سند موسوم بهProject for the New American Century (PNAC) به ابتکار نئوکنسرواتورهای آمریکا، قبل از ١١ سپتامبر طرح و تنظیم شده بود. در این سند و اسناد مشابه دیگر، در باره ضرورت چرخش انقلابی تاریخ جهان صحبت می شود. نماینده پارلمان اروپا در پاسخ به این سؤال که، «چرخش انقلابی» برای آمریکا که در سال ٢٠٠٠، یکه تاز میدان بود، چرا لازم بود؟  گفت: برای اینکه، آنها همان وقت می دانستند که، مقدار نفت موجود در اعماق زمین از نقطه اوج خود گذشته است، می دانستند که درجه حرارت جهان رو به افزایش است و اقتصاد جهانی از کنترل خارج می شود. همچنین، کنترل بر ذخایر آب و خواروبار از دست رفته است. قدرتمندان جهان برای حفظ قدرت خویش، برای اعمال رهبری  خود بر جهان، به ایجاد ترس و واهمه جهانی نیاز داشتند و به آن نیز متوسل شدند.

بر گرفته از: روزنامه «سووتسکایا راسیا»،

شماره: (١٣١٧١)٩۸،

تاریخ: ١١ سپتامبر ٢٠٠۸


September 14th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی